SYPANÉ OBRAZY
Sochařský odpad – piliny, odřezky, dřevěné špony – dostává u Krejcara i jiný význam v okamžiku, kdy se ustavuje do svébytných verzí krajin. Tady je jejich podoba jednoznačná, není v nich žádná dvojzvratnost. Dřevo stromu a krajina přece jen člověka přesahují, jejich existence je původní, jejich symbolika jednoznačná. Strom jako symbol života, krajinu s výměrem nekonečnosti lze jen přijmout.
Jan Rous
Z cyklu Krajina kolem Heřmanova Městce I.–IV.
Sklo, kov, dřevěný odpad, 80 x 120 cm / 1999
Z cyklu Krajina kolem Heřmanova Městce II.–IV.
Sklo, kov, dřevěný odpad, popel 80 x 120 cm / 1999
Z cyklu Krajina kolem Heřmanova Městce III.–IV.
Sklo, kov, dřevěný odpad, popel 80 x 120 cm / 1999
Z cyklu Krajina kolem Heřmanova Městce IV.–IV.
Sklo, kov, dřevěný odpad,popel 80 x 120 cm / 1999
Z cyklu krajina I.–XX.
Popel, dřevěný odpad, 80 x 60 cm / 1998
Z cyklu krajina II.–XX.
Popel, dřevěný odpad, grafit 80 x 60 cm / 1998
Z cyklu krajina III.–XX.
Lipové dřevo, piliny, lýko, kůra 80 x 60 cm / 1998
Z cyklu krajina IV.–XX.
Popel, dřevěný odpad, grafit 80 x 60 cm / 1998
Krajiny v krajině I.–X.
Lipové dřevo, dřevěný odpad, sklo 80 x 60 cm / 1998-1999
Krajiny v krajině II.–X.
Lipové dřevo, dubové piliny, sklo 80 x 60 cm / 1998-1999
Krajiny v krajině III.–X.
Lipové dřevo, sklo, dřevěný odpad, 80 x 60 cm / 1998-1999
DOPISY
Do sypaných pilin Krejcar píše i svoje Dopisy, šifry kreslené klacíkem, grafitem a popelem. Připomínají myšlenku Novalisovu, že vše se v přírodě vyjevuje znaky a šiframi…
Z cyklu dopisy I.–X.
mahagonové piliny, grafit popel, sklo, kov 80 x 60 cm / 1997
Z cyklu dopisy II.–X.
Ořechové piliny, grafit, barevný pigment, sklo, kov 80 x 60 cm / 1997
Z cyklu dopisy III.–X.
Plavená křída, popel, grafit, sklo, kov 80 x 60 cm / 1997